tirsdag den 24. juli 2007

Hvorfor kommer livet i klumper...

Tja.. mit første indlæg i bloggen, har jeg jo tænkt lidt over, og den seneste måneds tid har været ret "begivenhedrig"..
Vi kan bare bare se på noget så trivielt som vejret i 2007, der har slået den ene rekord efter den anden, og mange har sikkert kigget på himlen her i juli og tænkt "Åhh nej, ikke regn igen".

For mig har vejret nok fyldt en del mindre end for de fleste, og mit første korte blog indlæg skal derfor også handle om "Åhh nej", men sætninger, jeg godt kunne havde været for uden.

Vinderen må klart være:
1. Jeg vil skilles, jeg elsker dig ikke mere....

Selve det at hun vil skilles, og ikke mener at der kunne være værdi i at begynde at kommunikere sammen, er jo naturligvis trist, og det har naturligvis givet en række op og nedture, dog med kraftig overvægt på nedturenes halvdel.
Men argumentet "..jeg elsker dig ikke mere..", hænger for mig i en meget tynd tråd..Det er naturligvis aldrig en rar besked at få, man kan føle sig vraget, dumpet o.s.v....
Men netop ægteskab handler jo ikke om kun at elske og være forelsket, omend der også her store forskellig, det handler med et populistisk ord om kommitment, et kommitment man laver til hinanden, om det så er i kirken eller på rådhuset man bliver gift.
I kirken for eksempel bliver man spurgt "Vil du elske og ære XX til døden jer skiller", man bliver altså ikke spurt om man har lyst til, føler trang til, er i humør til at være sammen, men om man vil arbejder for at elske og ære sin partner...
Jeg har lidt en fornemmelse af mange desværre går fejl af disse ord, og glemmer at kærligheden ikke kommer af sig selv...Vi gjorde i hvertfald, men da vi så det, var det åbenbart for sent for hende, at gøre noget ved det.

2. Nej, jeg har ikke været dig utro på min ferie med min veninde i tyrkiet.

Ja umiddelbart lyder det jo ikke som en dårlig nyhed, men kamufleret løgn, er ofte være end sandhenden. og byder blot på endnu et tillids brud, der uvægerligt vil præge i det mindste den nærmeste fremtid, og relationen til hinanden.
At man selv finder ud at den slags ,af omveje som jeg ikke kan afsløre her, gør det endnu mere sørgeligt, ikke på grund at utroskabet, men på grund at den brudt tillid der endnu engang smadre hele det verdens billed jeg troede jeg levede i..

3. Ved du hvad der er sket med serveren?

Et af den slags spørgsmål der klart tyder på en reorganisering af resten af dagens aftaler. Og denne gang var ingen undtagelse, men vi var dog en smule forberedt på at skulle flytte server til interesse hjemmesiden for fiskofile personager: www.akvarieviden.dk
Efter et par timer var den nye server set op, og vi kunne flytte alt data, billeder og kode til den nye server.
Et behageligt afbræk i forhold til den hverdag der ellers truede på hjemmefronten.

Ingen kommentarer: