lørdag den 20. oktober 2007

De satans fugle

For en lille månedtid siden fik jeg sammen med min far renoveret 2 vinduer i i huset, hele huset er med koblede vinduer, du ved de gammeldags, med 2 rammer, så når det skal pudses vinduer er der dobbelt så meget at pudse..
Renoveringen gik i alt sin enkelhed på at fjerne (resterne af) det gamle kit, give træet noget olie, og skifte stifterne der holder ruden på plads, og så sætte nyt kit på .
Det forløb sådan set og, måske lige bortset fra en enkel rude der ikke kunne klare afrensningen (men det blev en forsikrings sag, så det var ikke noget problem).

Her i dag ville jeg så lige se om og det var begyndt at stivne lidt, og opdagede til min gru at fuglene havde siddet og hakket i det, eller rettere havde ÆDT omkring 2½ meter kit lags underkanten af begge vinduer!!
Kitten indeholder meget olie (Linolie), og dette ynder fulgene at æde, specielt i den kolde tid, da der er masser af energi i det(pga. olien), dette er ikke et ukendt fænomen, men den slags der kun sker hos naboen....


Så jeg måtte i gang igen, dog var afrensningen relativt nemt da det meste af det kit der var tilbage stadig var rimeligt blødt.
Bagefter blev det behændigt dækket af med plastik folie men et par gråspurve sad og pip-grinede i det nærmeste træ.
En times tid efter, var jeg lige over og kigge igen, og der var allerede mærker efter et næb igen, det blev udbedret endnu engang, og plastiken blev sat for endnu en gang, og et par brede bræder blev sat for de nederste 20 cm af vinduet, og 5-6 større kampesten ligger nu på den udvendig vindueskarm og holder plastik og brædder på plads..

Nu håber jeg det kan gøre det, for næste skridt en er haglbøsse......

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

LOOOOOOOOL - for fa'en altså! :)

Anonym sagde ...

Det lyder til at det er et evighedsarbejde *S*

Michael sagde ...

Nææ, Nu har jeg barikaderet vinduet, så kan kan hverken fugle, egern og tyskere få fat i mit kit...*S*