fredag den 19. oktober 2007

Jeg savner de store Navneord

Findes der noget bedre end at læse en god Bog, fra før 1948, du genkender dem måske, hvis du engang har haft fat i sådan en, på de store Bogstaver på alle Navneord.
For mig giver det Glæde og meget nemmere Forståelse af en konkret Tekst..
Men det er måske lidt svært at læse for dem der aldrig har prøvet det før?

I Starten troede jeg at det blot handlede om alle vigtige ord i Sproget, men har nu senere fundet ud af, at det som sagt kun er Navneord der blev skrevet med stort Forbogstav.

Skal vi ikke genoplive denne forfriskede Stavemåde fra før 1948...?
Om ikke andet så får man Styr på igen, hvad der er Navneord og hvad der ikke er *S*
... Og det er ikke helt nemt for mig ihvertfald *S*

1 kommentar:

timian fra 7.a sagde ...

tak. du har hjulpet mig uhyrlig meget med årstallet ^^ har kigget efter det i et stykke tid nu.