tirsdag den 30. oktober 2007

Tryk på...sikke en dag..

Denne dag (Tirsdag) har nok været en af det mest indholdsrige i meget lang lang tid..... og så oven i købet på den fede måde..
Dagen startede med en henvendelse fra et firma jeg tidligere har været ansat i, hvor jeg havde søgt en stilling igen, og havde været til samtale, men efter 1 måneds tavshed havde jeg opgivet at høre fra dem, men her til morgen lå der en besked på telefonsvaren og at jeg havde fået jobbet, og at jeg kunne have kontrakten dagen efter hvis jeg meldte tilbage hurtigt.
Nu var det bare sådan at jeg ovenikøbet havde en ny jobsamtale senere i dag, det var en samtale jeg var meget spændt på, for alt tyder på et totalt drømmejob, den slags der næsten altid viser sig til samtalen at et flop, eller som ikke kan træffe en beslutning osv. osv.
Jeg besluttede at tage med til samtalen, da jeg havde hørt og læst meget der virkeligt talte til firmaet favør, både hvad angår medarbejdere, altså som arbejdsgiver, men også renommé, vækst og udviklings muligheder lod der til at være plusser ved, ja det var næsten for godt til at være sandt.
Efter samtalen, ja faktisk allerede inden den sluttede, havde jeg besluttet mig- hvis jeg altså fik lov at vælge, og valget var ikke svært, lige bortset fra en enkelt ting.
På ved det første job var der en ting der virkelig trak, og det var en rigtig god kollega og ven, som jeg har arbejdet sammen hele mit liv,(eller i hvertfald 6-7 år) en kollega jeg virkeligt har savnet, ikke kun som kollega, men som ven og sparringspartner såvel privat som fagligt.

Af årsager der ikke er grund til at komme ind på her, valgt jeg nummer 2, for det var min nummer 1 *S*
D.v.s at jeg kom ikke til at arbejde sammen med min tidligere kollega, men fandt nu endeligt mit nye drømme job, som jeg har ledt efter i snart 1½ år.
Og som en bonus var der faktisk også her en tidligere kollega og ex-kæreste og Ven, som faktisk skal have æren for at fik nys om stillingen inden den blev slået op.
Ja men kan ikke få det hele, Men det er dæleme tæt på!

Allerede 2-3 timer efter samtalen i dag havde jeg kontrakt til gennemlæsning, og vi har nu aftalt at jeg starter på næste tirsdag. Life is good!

Ingen kommentarer: