onsdag den 15. august 2007

Den halve sandhed

Nu er der så i tråd med mit forrige indlæg en undersøgelse der siger at mænd bliver dovne af at blive gift, da den pseudo-trykhed der hviler over et ægteskab for manden,åbenbart får ham til at falde sammen og blive fedladen, doven og ligeglad.

Der skal nu nok være en del om det, og enkelte ting kan jeg faktisk godt se passer ind i mit forhold til X'en, men undersøgelsen er nu alligevel lidt for snæver, for den siger ikke noget om hvilke andre opgaver som manden eller konen laver udover de såkaldt "huslige pligter".
Er det for eksempel manden eller konen der slå græs, bygger carport, henter og bringer børn, vedligeholder huset?
Er der en af dem der går hjemme?
Er de blevet enig om den fordeling, eller er det bare blevet sådan, og i så fald hvorfor er der ikke sagt fra overfor det, hvis der er et problem?

Jeg tror ikke mænd per automatik bliver dovne af at blive gift, men vi kan nok blive lullet ind i en stille og sikker verden, hvis konen tillader det. Det skal ikke forstås som at det er konens skyld, jeg mener bare der er flere aspekter i sagen end den enkelte fremstilling som dags pressen vælger at lægge på bordet.
Det er vel i virkelighed ikke meget anderledes, end konen der sygner hen og bliver kedelige, måske fordi manden ikke formår at få hende til at blomstre!!

Amicus verus est rara avis
- En Rigtig ven er en sjælden fugl

Ingen kommentarer: