tirsdag den 21. august 2007

Kender du det...?

Du sidder på vej til arbejde i bilen, og lige pludselig bliver du overhalet, af en aggressiv medbillist, der med fandens vold og magt bare må foran dig, på trods af køen og den indsnævret vejbane...
En billist der køre som galt det livet, og det kunne det jo faktisk komme til..
Kan du genkende situationen ?

Den sindsyge billist.. det er mig, undskyld!

Jeg sad i bilen, og havde netop lavet ovenstående overhaling, da det slog mig at præcist den "kørestil" da ikke var typisk for mig, det er noget det er kommet de sidste 1-2 uger..
Jeg blev faktisk lidt skræmt, da jeg indså at det nok var kommet efter at jeg jo "ikke har noget at miste mere", forstået sådan at jeg nu igen er "fri", men den holder jo ikke, jeg har stadig min søn, min familie, og mine venner, bestemt også mig selv, for jeg går jo ikke ligefrem rundt med et døds ønske.
Men ikke desto mindre var der sket noget i mig der ubevidst gav mig en anden attitude i trafikken, og det gjorde mig også overrasket på en måde.
Det er vel unødvendigt at sige at resten af turen, blev kørt som en ren mønster billist, ja nærmest hensynsfuldt, og i morgen køre jeg hjemmefra de 15 min før, så kommer jeg faktisk frem samtidigt, og uden at udsætte mit eget og andres liv, for unødvendige og tåbelige situationer.
Godmorgen, sikke en opvågning..

Ingen kommentarer: