fredag den 24. august 2007

Meningen med livet.

"Meningen med livet" har forskere, filosofer og religionsfanatikere søgt efter i årtusinder, og et ende gyldigt resultat er vist aldrig fremkommet, måske fordi dette så kaldte store spørgsmål er fuldstændigt relevant, og de glemte at søge efter svaret i deres eget hoved.
Meninger (også livets) er noget der forgå oppe i vores hoveder, og ikke en stor sandhed der gemmer sin bag universet, derfor er for eksempel livets mening, individuel fra person til person, .. kunne det tænkes at det er derfor der aldrig er kommet den endegyldige sandhed frem ?..

Men uanset om det er hold i denne påstand, er og bliver livet mening temmelig uinteressant, et større spørgsmål der burde optage de fleste er måske "Dit livs mål", altså hvad vil du have ud af det mens du er i live, hvad vil opnår, hvad vil du opleve, og sammen med hvem ?

Det er nok åbenlyst for dem der har læst denne blog fra starten, at mit mål i livet, faktisk netop nu er ved at blive revurderet, vendt og drejet.
Jeg ser konstant, eller i hvertfald dagligt på nye muligheder, nye udfordringer, og nye problemer man kunne angribe.
Jeg har valgt at give mig selv en tidsbestemt periode, hvor jeg lader mig inspirere til alt dette, før jeg lægger mig fast på noget, dette både med hensyn til job, hverdag, partner, fritids aktiviteter m. v.
Denne periode giver mig mulighed for at se ny opstået muligheder for mit liv, nye oplevelser, jeg ikke før har haft tænkt på.
Det kan naturligvis være på både kaotisk og frustrerende, men også givende og i højgrad indholdsrigt.
Man kan sætte sig mål (for livet) på mange niveauer, lige fra at man vil have en bestemt bil, båd, hus, job, partner og så videre, til at man vil opleve spænding, kærlighed, fare, tryghed og så videre, eller måske som en drøm: at bo ved havet i et bondehus, sammen YYY, og have 2 børn....

Mine drømme er ikke så specifikke, endnu i hvertfald, da jeg ovenordnet blot ønsker, at have det sjovt/rart og trygt.
Men det kan være det bliver mere specifikt med tiden...

Jeg blev egentlig inspireret til denne tekst af en artikel i Berlingske, og det at skabe ideer, den havde et par ret gode sonderinger, der sagtes kan overføres til en masse andet som vi skaber i vores liv, som drømme, mål, oplevelser o.s.v.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Michael, meningen med livet?? Min personlige holding til det er at kunne se tilbage og sige at jeg har levet. *SS*

Ved ikke om du kan huske os, Tina og Nicky, men det er skønt at genfinde dig herinde selv om vi måske ikke kendte hinanden så godt, kunne jeg vældig godt lide dig. Så skægt at genfinde lidt af dig her gennem Stines blog.

Michael sagde ...

Hej Tina
Dejligt at høre fra dig/jer, jo naturligvis kan jeg huske jer *S*

Min pointe i indlæget er bare at den store søgning efter en "mening", måske ikke er så relevant som et mål..
Om målet så er penge, lykke, glæde eller en xbox, er jo indivuelt *S*