mandag den 13. august 2007

Tiden strækkes, og huset vokser.

En ny uge truer nu, den har dog vist sit smilene ansigt i form at den flotteste morgensol her til morgen.
Weekenden har stået i husets tegn, hvor oprydning, om møblering og rengøring blev krydret med lidt let havearbejde, og en smule brændehugning.
Det er faktisk mere rodet nu end inden weekenden startede, men nu er det idet mindste mit rod *S*
Men det er egentligt mest bøger, mapper og dimser m. v. der skal tilbage på reolerne efter de er blevet flyttet, så det er ret overskueligt.
Søndag føltes ret lang, det er egentligt utrolig så meget man kan nå, når der ikke er børn at tage hensyn til, men fleste i samme situation, vil nok lige som jeg alligevel fortrække børnene *S*
Huset føles stadig utroligt tomt, det er meget mærkeligt at kunne flytte rundt på det hele og gøre som man har lyst til, uden at have nogen at spørge først, eller spørge til råds....
Det føles også som om huset er vokset, der er bedre plads over det hele - mere luft, og der føles længere mellem for eks. 2 hjørner i huset, men det er nok mere de manglende møbler der spiller mig et pus.

Jeg har gået og overvejet indretningen af stuen, jeg har på den ene side ikke lyst til det traditionelt sofa/stuebord arrangement, men mangler på den anden side et eller andet man kan "slænge" sig i.....
Så jeg søger stadig efter gode idere...
-Har du en ide, så brug gerne kommentar funktionen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Alt efter hvor stor din stue er, så ku' du jo overveje et lille lavt bord - og så 2-3 af de der "liggestole" der er formet som en bølge. Det ku' da helt sikkert være både hænge-ud-agtigt og flot.

/Stine :)

Michael sagde ...

Jeg kunne forstå på dig at det var en Chaiselong du mente, og ja det kunne faktisk være en mulighed, Jeg kunne godt forstille mig hyggen ved at sidde med en god bog, en varm kop kaffe, og måske endda en god ven/inde, og stirre ind i brændeovnens skær, mens den lune atmosvære omfagner lokalet.
- Jo det var bestem en ide..., de er dog lidt dyre for en nyeligt fattig fraskildt *S*